Новости

Teaching Beyond Borders

В соответствии с проектом РГПУ им. А.И. Герцена, Университетского колледжа прикладных наук Осло и Акершус и Университета Восточной Финляндии “Teaching Beyond Borders” кафедра раннего обучения иностранным языкам проводит 21-22 апреля 2016 года международный семинар.

Целью семинара является консолидация деятельности всех партнёров для дальнейшей совместной реализации сетевой международной магистерской программы «Раннее обучение иностранным языкам и межкультурная коммуникация», реализуемой в настоящее время РГПУ им. А.И. Герцена с Университетом Восточной Финляндии.

В рамках семинара планируется:

- провести тщательный анализ опыта реализации сетевой международной магистерской программы «Раннее обучение иностранным языкам и межкультурная коммуникация», а также совместного курса «Межкультурная коммуникация в образовательной среде», реализуемого в 2015-2016 учебного году РГПУ им. А.И. Герцена совместно с Университетским колледжем прикладных наук Осло и Акершус;

- разработать дорожную карту дальнейшего совместного сотрудничества, направленного на совместную реализацию сетевой международной магистерской программы «Раннее обучение иностранным языкам и межкультурная коммуникация».

По результатам семинара планируется подготовка к публикации двух совместных научных статей, формирование рабочей группы для подготовки совместной заявки на грант Эрасмус Мундус +.


Программа семинара:

TEACHING BEYOND BORDERS

University of Eastern Finland

Herzen State Pedagogical University of Russia

Oslo and Akershus University College of Applied Sciences (HiOA)


Draft Programme for April 21-22, 2016

Venue: Moskovski pr. 80, room 8

April 21

10.00 -10.20 Opening the seminar. Goals of the seminar and the project (Arnfinn Muruvik Vonen, Victoria)

10.20-11.00 - Introductions

The experience gained through previous and current cooperation

11.00-11.30 UEF-Herzen (from TeFoLa and Intensive programmes to jointly offered master’s degree programme; research cooperation) (Victoria Pogosian)

11.30-12.00 HiOA-Herzen “Intercultural Communication in Educational Settings” course (Elena Tkachenko)

12.00 – 13.30 lunch

13.30 – 14.00 Students’ perspective (Daria Markova, Olga Koltsova? Marina Pliushchik)

14.00 – 14.30 the challenges of administering jointly offered programmes (Ludmila Savinova, Victoria Pogosian, Mikhail Kharakoz)

14.30 – 16.30 Teachers’ perspective: analyses of the best practices, problems and weakness, as well as the ways of overcoming them in further collaboration

Moodle as a learning environment - Susanna Pöntinen

The course “Professional Intercultural Competence 25 ECTS” in a nutshell - Risto Aikonen, Stina Hacklin

Children as language learners - Päivi Ruotsalainen

Teacher’s experiences of the TeFoLa courses - Seija Jeskanen

Coffee-break

Teaching Practice at partner university – Olga Selivanovskaya

"Team teaching and co-teaching within the joint international course" – Tatiana Yudina

Some experiences from collaboration and co-teaching a joint course – Elena Tkachenko and Jorunn Johansen

Diversity in education - Teija Koskela

16.30-16.50 – coffee-break

16.50 – 17.30 round table reflections

18.30 – dinner


April 22

Further cooperation

(small group discussions and presentations):

10.00-11.00 – The prospective areas of research cooperation

11.00-12.00 – Suggestions for 2 articles (topics, authors, outlines)

12.00 – 12.15 coffee-break

12.15 – 12.30 Teacher education at HiOA - Ellen Watkinson

12.30 – 13.00 – small group discussions - Suggestions for a jointly offered educational programme (Oslo and Akershus University College of Applied Sciences, Herzen State Pedagogical University of Russia, University of Eastern Finland, University of Extremadura)

13.00 – 14.00 lunch

14.00 – 14.30 – small group presentations - Suggestions for a jointly offered educational programme

14.30- 15.30 Suggestions for a roadmap of further collaboration

15.30 – 15.45 coffee-break

15.45 – 16.45 – general discussion and finalizing the suggested items (joint research, articles, roadmap)

16.45-17.30 conclusions and closing the workshop